20 Kasım 2015 Cuma

BTÖ-206/Öğrenme ve Öğretme Kuramları Günlüğü 8.Hafta

Merhaba,
Bu hafta dersimizde ilk önce ders hakkında bir anket dağıtıldı ve anketi doldurmamız istendi.Doldurduktan sonra ankette olan "kararsızım" seçeniği hakkında tartışmamız oldu.Bence kararsızım seçeniğini işaretlememizin nedeni o konu hakkında katılıp katılmadığımızın bile farkında olmadığımızdandır. Benim düşüncem böyle ve böyle olduğu için o seçeneği işaretledim. 
Daha sonra düşünme kavramı hakkında bi tartışmamız oldu. Düşünme doğuştan kazanılan anılar ve yaşanmışlıkları ilişkilendiren bir özelliktir. Daha sonra yansıtıcı düşünme hakkında çeşitli örnekler oldu sınıfta(çocuğun sobayı elledikten sonra ocakta pişen tencereye dokunmaması, çocuğun legolardan ev yapması daha sonra legolardan araba yapılacagını öğrenmesi ve bunun sonucunda yürüyen araba yapabileceğini kavraması).Bunların üzerinden yansıtıcı düşünmeyi anlamaya çalıştım. Aslında sıkça yaşadığımız bi durum. Yansıtıcı düşünme kişinin kendisini hesaplama işidir.Yansıtıcı düşününce hakkında tartıştıktan sonra düzeylerine geçtik.
Yansıtıcı düşünme düzeyleri:
Raporlama
Yanıtlama
İlişkilendirme
Nedenleme
Yeniden Yapılandırma dan oluşuyor.

Anlamakta ne kadar çok zorlansam da sanırım gün geçtikçe bu dersi daha iyi anlıyorum.

2 yorum:

  1. Merhaba Kübra, öncelikle senin yazılarını geç gördüğüm ve dolayısıyla yorumlarını da geciktirdiğim için özür diliyorum. Burada tüm haftalara ilişkin genel bir yorum yapacağım. Öncelikle dersleri takip ettiğini ve önemli noktaları kaydettiğini fark ettim. Bu önemli. Teşekkür ederim. Ancak senin kendi yorumlarını göremedim. Oysa öğrenme, karşılaştıklarımızı kendi anlamlarımızla bütünleştirdiğimizde tam olarak gerçekleşir. Son hafta yorumun bunun en iyi kanıtı. Biraz daha yorum var ve sen de anlamaya başladığını söylüyorsun. Doğru ya da yanlışlığından kaygı duymadan sunulanları anlamlandırmaya çalış. İşe yarayacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorumunuz için hocam. Dediğiniz gibi ilk haftalarda anlatılanları anlamlandıramıyodum pek kendi açımdan, daha sonra arkadaşım Canay ile kendimize bizim neden bir fikrimiz yok? biz neden bu ders hakkında susup kalıyoruz? dedik 2 ya da 3 hafta önce acaba ne eksik diye düşünmeye başladık bu sefer dersi daha dikkatli dinlemeye başladık yorumlamaya çalıştık vs ve yavaş yavaş olmaya başladığını fark ettim. Son işlediğimiz dersin sonunda ise bu sefer oldu galiba dedim ve gerçekten aşırı mutlu oldum anladığımı hissettiğim için :)

      Sil